Bez kategorii

Wielokrotnego użytku/wielokrotnego napełniania


Mówi się, że opakowania wielokrotnego użytku i wielokrotnego napełniania oferują markom i konsumentom sposób na przejęcie większej kontroli nad tym, aby opakowania były bardziej przyjazne dla środowiska. Tony Corbin przygląda się najnowszym trendom.

Można śmiało powiedzieć, że większość obywateli uważa, że ​​zmniejszenie liczby opakowań jednorazowych jest korzystne dla środowiska, a biorąc pod uwagę ogromną i rosnącą ilość dostępnych opakowań nadających się do recyklingu, chętnie robi to, korzystając z pojemników na surowce wtórne w domu . Istnieje jednak argument, że opakowania wielokrotnego użytku/napełniania dają markom, projektantom i konsumentom większą kontrolę nad ekologiczną skutecznością opakowania.

Skupiając się na rynku konsumenckim, w tym na rynku produktów wielokrotnego użytku, a nie przemysłowych, gdzie opakowania wielokrotnego użytku są z pewnością powszechne, 81% obywateli Wielkiej Brytanii chce, aby rząd nadał priorytet ułatwianiu zakupu produktów wielokrotnego użytku jako głównej strategii ograniczania zanieczyszczenia tworzywami sztucznymi, wynika z sondażu zleconego przez City to Sea we współpracy z Friends of the Earth w zeszłym roku. Prawie 75% ludzi chciałoby zobaczyć więcej dostępnych opcji uzupełniania, a ponad 60% osób, które korzystają z usługi uzupełniania, stwierdziło, że czują, że czują się pozytywnie i jakby robili różnicę. Przedmioty, które najbardziej chcieliby zobaczyć w supermarketach to suszona żywność (46%), detergent do prania/zmiękczacz (45%), środki czyszczące (40%), szampon i odżywka (40%) oraz woda (34%). .

Kilka sieci supermarketów dało jasno do zrozumienia, że ​​istnieje apetyt na opcje wielokrotnego użytku/napełniania. W zeszłym roku firma Unilever uruchomiła swój pierwszy test napełniania „zwrotu w drodze” w wybranych sklepach Asda i Co-op.

Gigant FMCG powiedział, że te testy „przekroczyły oczekiwania”, a cotygodniowe zakupy Persilu ze strefy uzupełniania sięgały jednej trzeciej więcej niż równoważne opakowanie jednorazowego użytku. Aldi przetestowało również sklepowe stacje do ponownego napełniania, podczas gdy Tesco współpracowało z globalną platformą opakowań wielokrotnego użytku Loop nad programem, którego celem jest poszerzenie rodzaju i liczby produktów, które można kupić w opakowaniach wielokrotnego użytku, w tym żywności, napojów, artykułów gospodarstwa domowego i kosmetyków. Loop nawiązał również współpracę z Coca-Colą i Carrefour we Francji, aby pilotować system zakupów w obiegu zamkniętym.

Loop i Terracycle pomogły również Burger Kingowi stać się pierwszym punktem szybkiej obsługi, który pilotował nową gamę opakowań wielokrotnego użytku i zwrotnych w wybranych restauracjach, podczas gdy M&S, Morrisons, Ocado, Waitrose i CHEP, które tworzą The Refill Coalition , rozpoczęły współpracę w zakresie największa na świecie próba napełniania u wielu sprzedawców detalicznych.

W połowie pełne, a nie w połowie puste
Poparcie dla opakowań wielokrotnego użytku jest szeroko rozpowszechnione, od konsumentów po działaczy i marki, w tym tych, którzy uważają, że sam recykling to za mało, jak na przykład Faye Wilson, założycielka Happier Beauty , która mówi: „Staje się jasne, że recykling nie uratuje nas z kryzysu klimatycznego, dlatego firma Happier Beauty chciała pójść o krok dalej, tworząc prawdziwie okrągłe rozwiązanie wielokrotnego użytku”.

Brytyjska marka dentystyczna powiedziała, że ​​ma misję rozwiązania problemu ton plastikowych odpadów wytwarzanych przez zwykłe pompki i tubki do pasty do zębów, opracowując nowy dozownik pasty do zębów, który, jak ma nadzieję, wyeliminuje jednorazowe plastikowe tubki lub pompki.

Dozownik pasty do zębów jest wykonany z aluminium i w 50% plastiku pochodzącego z recyklingu i został zaprojektowany do wielokrotnego użytku. Kapsułki uzupełniające są biodegradowalne. Razem oferta stanowi alternatywę dla standardowych tub pasty do zębów, których recykling jest bardzo trudny.
Firma Happier Beauty opracowała już debiutancki produkt z oryginalną tubką pasty do zębów wykonaną z aluminium, które można bez końca poddawać recyklingowi. Jednak marka powiedziała, że ​​chce stworzyć bardziej cyrkularne rozwiązanie kryzysu klimatycznego.

„Jesteśmy bardzo podekscytowani faktem, że jako pierwsza na świecie firma produkująca pasty do zębów wprowadziła na rynek dozownik pasty do wielokrotnego napełniania. Wkłady stają się coraz bardziej popularne w branży spożywczej i kosmetycznej, więc dlaczego nie pielęgnacja zębów? Pasta do zębów to produkt, którego wszyscy używamy dwa razy dziennie, ale innowacje na tym rynku były do ​​tej pory dość powolne” – dodaje Wilson.
Chociaż wielu może sympatyzować z poglądem, że „nie możemy poddać recyklingowi wyjścia z tego” punktu widzenia, branża wie, że recykling, który jest obecnie realizowany, odgrywa i będzie odgrywał kluczową rolę. Jednak ten element kontroli jest kluczowym czynnikiem, aby marki przyjmowały opakowania wielokrotnego użytku/napełniania.

„Marki mogą nie być w stanie kontrolować tego, co dzieje się poza aktem recyklingu, ale mogą kontrolować sposób ponownego wykorzystania i zmiany przeznaczenia opakowań” — mówi Robert Lockyer, założyciel i dyrektor ds. klientów firmy Delta Global , dostawcy luksusowych rozwiązań opakowaniowych .

„Ważne jest, aby marki były jak najbardziej innowacyjne i powinny starać się stworzyć coś, co jest uniwersalne i może być używane wielokrotnie. Już za kilka lat oczekuje się, że opakowania recyklingowe i wielokrotnego użytku staną się oczekiwaniem, a ta ciągła zmiana w obawach konsumentów jest świetną wiadomością dla marek i sprzedawców detalicznych, ponieważ 74% konsumentów jest gotowych zapłacić więcej za opakowania nadające się do recyklingu. A jeśli tak jest w przypadku materiałów nadających się do recyklingu, możesz sobie tylko wyobrazić, co to oznacza dla opakowań wielokrotnego użytku w niezbyt odległej przyszłości”.

W lutym jedna z najbardziej rozpoznawalnych na świecie marek, Coca-Cola, zasygnalizowała swoje zaangażowanie w opakowania wielokrotnego użytku w swoim portfolio marek, zobowiązując się, że do 2030 r. zamierza sprzedawać co najmniej 25% wszystkich napojów na całym świecie w szkle wielokrotnego napełniania/zwrotnego lub w butelkach plastikowych lub w pojemnikach wielokrotnego użytku poprzez „tradycyjne dozowniki fontannowe lub Coca-Cola Freestyle”. Coca-Cola ogłosiła również, że wprowadzi kubki wielokrotnego użytku z technologią mikroprocesorową do maszyn Freestyle używanych w parkach rozrywki, kampusach uniwersyteckich i na statkach wycieczkowych.

Rzeczywiście, technologia odgrywa znaczącą rolę w systemach opakowań wielokrotnego użytku. PragmatIC Semiconductor , którego elastyczne układy scalone (FlexIC) są cieńsze niż ludzki włos, skoncentrował się na tych rynkach opakowań.

„Przyjęcie opakowań wielokrotnego użytku dla szybko zbywalnych towarów konsumpcyjnych (FMCG) stworzyłoby ogromną szansę na zmniejszenie ilości wykorzystywanych surowców, utrzymując cenne zasoby w obiegu w systemie zamkniętej pętli tak długo, jak to możliwe, zanim będą musiały zostać poddane recyklingowi”, mówi Joshua Young, menedżer gospodarki o obiegu zamkniętym w PragmatIC Semiconductor. „Jednakże nie było jeszcze szeroko rozpowszechnionych opakowań wielokrotnego użytku, które są dostępne w dowolnym miejscu i czasie. Jednym z powodów powolnego przyjęcia jest to, że przejście od opakowań jednorazowych do opakowań wielokrotnego użytku jest trudne”.

Technologia
Projekt TRACE (Technology-enabled Reusable Assets for a Circular Economy) finansowany przez Innovate UK Smart Sustainable Plastic Packaging (SSPP) Challenge, ma na celu sprostanie kluczowym wyzwaniom tej transformacji, dzięki czemu każde opakowanie może być inteligentne i połączone przy użyciu technologii Near Field Communication (NFC).

„PragmatIC Semiconductor przewodzi projektowi TRACE, współpracując z organizacją charytatywną zajmującą się recyklingiem RECOUP i University of Sheffield nad opracowaniem wytycznych dotyczących projektowania opakowań wielokrotnego użytku w celu przedłużenia ich żywotności, zarówno poprzez prototypowanie, jak i energiczne testy, oraz wspieranie marek i sprzedawców detalicznych w przejściu od jednorazowego do ponownego wykorzystania”, dodaje Young. „Ponadto współpracujemy z takimi organizacjami, jak Centrum Badań Zaawansowanej Produkcji, Topolitics i Inżynieria Kena Millsa, aby opracować nowe innowacje cyfrowe, aby udowodnić opłacalność ekonomiczną i wydajność operacyjną ponownego wykorzystania na dużą skalę. Prace te obejmą wykorzystanie technologii w celu poprawy odzyskiwania, sortowania, czyszczenia i zwrotu do ponownego użycia”.
Czyszczenie jest oczywiście niezwykle ważnym procesem, czy to w kraju, w przypadku pojemników, których konsumenci używają do ponownego napełniania w uczestniczących punktach sprzedaży, czy też zawodowo, na poziomie marki, za pośrednictwem takich firm jak Loop i pionierskie opakowania wielokrotnego użytku Again . Firma ma misję przeniesienia miliardów jednostek opakowań FMCG do gospodarki o obiegu zamkniętym poprzez zbudowanie zdecentralizowanej sieci zautomatyzowanych, mikro oczyszczalni, zwanych CleanCells.
Model Again jest zbudowany na partnerstwie strategicznym w całym łańcuchu wartości FMCG, w tym Budweiser Brewing Group, Diageo i firmach zajmujących się gospodarką odpadami, takimi jak Biffa i SWRnewstar. Brudne, zużyte opakowanie zostanie zebrane i wysłane do Agains CleanCells, gdzie jest czyszczone za pomocą zaawansowanego systemu czyszczenia i ponownie dystrybuowane do gospodarki. Ponownie mówi się, że kompaktowy CleanCell o rozmiarach kontenera transportowego będzie również zużywał 76% mniej wody i 90% mniej energii niż tradycyjne metody recyklingu.

Estetyka
Dzięki opakowaniom zaprojektowanym z myślą o długowieczności konsumenci będą chcieli czegoś równie estetycznego, co funkcjonalnego, jak podkreśla Nick Vaus, partner i dyrektor kreatywny w niezależnej agencji projektowej Free The Birds .

„Stworzenie czynnika „wow” dla marek ma kluczowe znaczenie podczas projektowania opakowań do ponownego użycia i wielokrotnego napełniania – mówi Vaus. „Projekt dla materiałów do wielokrotnego napełniania musi zostać porównany z marnotrawnymi formatami opakowań jednorazowego użytku. Konsumenci będą żyć z marką znacznie bliżej.

„W czasie pandemii stworzyliśmy markę Cert, bezwodny detergent do wielokrotnego napełniania, zwalczający Covid w naszych domach i powierzchniach. Musieliśmy zaopatrzyć się w butelkę ze spryskiwaczem wielokrotnego użytku, potrzebny był wytrzymały materiał opakowaniowy, aby wytrzymać mycie i sterylizację.

„Podczas pandemii nie było to najłatwiejsze zadanie do zdobycia, ale byliśmy zachwyceni wynikami. Byliśmy bardzo świadomi, że w przeciwieństwie do większości marek sprzątających, nie bałbyś się i nie wstydził pozostawić butelki Cert, gdy masz przyjaciół wokół, zwłaszcza w szczytowym momencie pandemii.

„Niedawno nawiązaliśmy również współpracę z linią Liz Earle Seasonal Gifting for Boots, atrakcyjnym prezentem z mocnym efektem po użyciu, który dobrze współgra z pozycjonowaniem marki i filozofią zrównoważonego rozwoju.

Opakowania i systemy wielokrotnego użytku/wielokrotnego napełniania są w toku, ale postęp ten jest szybki i jest wielu konsumentów, którzy chcą dołączyć do tej rewolucji w zakresie okrągłych opakowań.

KLUCZOWE WYZWANIA

Woreczki uzupełniające muszą być bardziej przyjazne dla środowiska
Stosowanie wkładów zyskało w ostatnich latach wiele uwagi w branży kosmetycznej i FMCG, ponieważ marki dążą do wydłużenia żywotności produktów, zminimalizowania zużycia materiałów i obniżenia emisji CO2. Jedną z najpopularniejszych opcji jest uzupełnienie woreczka; szczelne, lekkie i niedrogie rozwiązanie, którego klienci używają do uzupełniania pojemników w domu. Zmniejszenie ilości materiału oznacza oszczędność CO2 zarówno w produkcji, jak i transporcie, ale torebki wykonane z mieszanki tworzyw sztucznych są trudne do recyklingu i często trafiają na wysypisko śmieci. W połączeniu z obniżonym komfortem użytkowania, brak możliwości recyklingu i wykorzystanie plastiku często zniechęca konsumentów, którzy coraz bardziej zdają sobie sprawę z tego, co oznacza zrównoważony rozwój. Używanie aluminium do produkcji wkładów to dobry sposób na utrzymanie wartości materiału w obiegu, a oferta „bez plastiku” często cieszy się dużym zainteresowaniem konsumentów.
Jo Barnard, założyciel i dyrektor naczelny Morrama

Świadomość konsumentów
Ponowne użycie i ponowne napełnianie jest trudniejsze do wyobrażenia konsumentom, co wymaga od nas odejścia od obecnego sposobu postępowania z opakowaniami. Konsumenci przypadkowo wyrzucili opakowanie wielokrotnego użytku lub zapomnieli zabrać go ze sobą do sklepu, to bardzo częste problemy. I tylko ogólny brak świadomości, że opakowanie można ponownie napełnić, a być może marki nie czynią tego tak oczywistym, jak mogłoby być.
Nick Vaus, partner i dyrektor kreatywny

Leave a Reply