Bez kategorii

Prywatne marki zwiększają swoje pozycje na rynku

Private Label Today
PRYWATNA ETYKIETA UTRZYMUJE SILNĄ POZYCJĘ W CAŁEJ EUROPIE

Udostępnianie wytwórni prywatnej według krajuMarki detaliczne utrzymały swój udział w rynku powyżej 30% we wszystkich oprócz dwóch z osiemnastu krajów europejskich przebadanych przez Nielsen w 2020 r. Prawie połowa krajów osiągnęła udziały w rynku powyżej 40%, podczas gdy większość wykazała pozytywną penetrację rynku.

Według danych firmy Nielsen, Fresh & Frozen, Dairy oraz Health & Beauty to 3 główne kategorie produktów, które odnotowały najwyższy dodatni wzrost spośród 18 krajów.

Na największych rynkach detalicznych w Europie, Niemczech i Wielkiej Brytanii, udział marek własnych utrzymał się znacznie powyżej 40% i utrzymał swoją silną pozycję.

Francja zgłosiła znaczny wzrost o 7 punktów do 38,5% udziału w rynku, wzmocniony przez uwzględnienie sprzedaży z dyskontów, sklepów bliskościowych i napędów przez Nielsen po raz pierwszy.

W Belgii udział w rynku marek detalicznych wykazał niewielki spadek, który wynika głównie ze spadku sprzedaży słodyczy i przekąsek w tym kraju, zgodnie z ustaleniami Nielsena, podczas gdy w Holandii odnotowano niewielki wzrost do 37,1% udziału w rynku.

W Hiszpanii i Szwajcarii, z około 50% udziałem w rynku jednostek pod markami własnymi, prawie połowa wszystkich sprzedawanych produktów to marki detaliczne.

Najsilniejszy wzrost odnotowała Portugalia w równych warunkach badawczych i osiągnęła 45% udział, utrzymany łącznie przez wzrost o prawie 5 punktów w ciągu czterech lat od 2016 r.

W Europie Środkowo-Wschodniej silny rynek marek własnych jest widoczny od czasu, gdy Nielsen po raz pierwszy opublikował dane dla regionu w 2003 r. Z udziałem w rynku powyżej 40% w Austrii i powyżej 30% w Polsce, Czechach i na Słowacji.

Największy wzrost odnotowano na Węgrzech. Kraj odnotował 1,4% wzrost do 36,2% udziału w rynku, najwyższy udział w rynku marek własnych i wzrost w historii.

Szwecja jest liderem w Skandynawii, gdzie udział w rynku wzrósł o 1 punkt do 34% po raz pierwszy, podczas gdy Finlandia utrzymała się powyżej 30%.

W basenie Morza Śródziemnego udział w rynku był w stanie utrzymać 30% zarówno w Turcji, jak iw Grecji. We Włoszech marka własna kontynuowała trend wzrostowy w 2020 r., Osiągając 22,6% udziału w rynku.

CZYM SĄ PRODUKTY Z PRYWATNYMI ETYKIETAMI?
Produkty marki własnej obejmują wszystkie towary sprzedawane pod marką sprzedawcy detalicznego. Ta marka może być nazwą własną sprzedawcy lub nazwą stworzoną wyłącznie przez tego sprzedawcę. W niektórych przypadkach detalista może należeć do grupy hurtowej, która jest właścicielem marek dostępnych tylko dla członków grupy.

JAKIE PRODUKTY SĄ SPRZEDAWANE JAKO PRYWATNA ETYKIETA?
Duże supermarkety, hipermarkety, drogerie i dyskonty oferują obecnie prawie każdy produkt pod marką sprzedawcy. Marka własna obejmuje pełne linie produktów świeżych, konserwowanych, mrożonych i suchych; przekąski, etniczne specjały, karma dla zwierząt domowych, zdrowie i uroda, leki dostępne bez recepty, kosmetyki, artykuły gospodarstwa domowego i do prania, majsterkowanie, trawnik i ogród, farby, sprzęt i środki do konserwacji samochodów.

JAKIE SĄ ZALETY PRIVATE LABEL?
Dla konsumentów marka własna oznacza wybór i możliwość regularnego kupowania wysokiej jakości produktów spożywczych i niespożywczych przy oszczędności w porównaniu z markami producentów, bez czekania na promocyjne ceny. Produkty marki własnej składają się z tych samych lub lepszych składników, co marki producenta, a ponieważ nazwa lub symbol sprzedawcy znajduje się na opakowaniu, konsument ma pewność, że produkt spełnia standardy i specyfikacje jakościowe sprzedawcy.

KTO TWORZY PRYWATNE MARKI?
Producenci marek własnych dzielą się na trzy ogólne klasyfikacje:

Duzi producenci, którzy wytwarzają zarówno własne marki, jak i produkty marek własnych.
Mali i średni producenci, którzy specjalizują się w poszczególnych liniach produktów i koncentrują się prawie wyłącznie na produkcji marek własnych.
Główni detaliści i hurtownicy, którzy prowadzą własne zakłady produkcyjne i dostarczają produkty marek własnych do swoich sklepów.
WYJĄTKOWA ORGANIZACJA DLA WYJĄTKOWEGO PRZEMYSŁU
Biznes marek własnych jest wyjątkowy. Ma własne potrzeby i cele. Dlatego istnieje stowarzyszenie branżowe, które służy wyłącznie branży. Założone w 1979 roku Stowarzyszenie Producentów Marek Własnych jest międzynarodową organizacją handlową zajmującą się promocjąmarek własnych. Reprezentuje ponad 4500 producentów i dostawców na całym świecie, od firm specjalizujących się w sprzedaży marek własnych po te, które oprócz własnych marek produkują produkty pod markami własnymi.

Leave a Reply