Bez kategorii

Druk cyfrowy do tektury falistej

do swojej oferty możliwości druku cyfrowego, instalując jednoprzebiegową maszynę arkuszową do tektury falistej Delta SPC 130 firmy Koenig & Bauer Durst .

„Ocenialiśmy platformy technologii cyfrowych od jakiegoś czasu, ponieważ zdecydowaliśmy, kiedy naprawdę chcemy wskoczyć obiema nogami”, wyjaśnia prezes TRG Kevin Miller. „Kiedy ocenialiśmy, czego oczekujemy od cyfrowej platformy technologicznej, wiedzieliśmy, że potrzebujemy szybkiej automatyzacji. Zależało nam również na zrównoważonym rozwiązaniu. Potrzebowaliśmy firmy, która nie tylko skupiałaby się na obecnej platformie, ale byłaby równie świadoma ciągłego doskonalenia tej platformy w przyszłości”.

Świat opakowań

DOM
MASZYNERIA
KODOWANIE, DRUKOWANIE I ETYKIETOWANIE
Technologia cyfrowa nadal zmienia drukowanie i wykańczanie
Wraz z imponującymi wzrostami udziału druku cyfrowego w rynku etykiet i opakowań drukowanych, do gry wkracza wielu nowych graczy — zwłaszcza w obszarze direct-to-shape.

Pat ReynoldsWiceprezes Redaktor Emeritus
2 maja 2022

Tutaj pokazano jeden przykład żywego nadruku, jaki Hart jest w stanie wyprodukować.Wśród zadowolonych klientów Solucan w segmencie warzenia rzemieślniczego jest Whitehead Brewing, którego puszka 16 uncji jest tutaj pokazana.
Od redakcji: Druk cyfrowy etykiet i opakowań nadal cieszy się dużą popularnością. Według raportu Smithersa ( opublikowanego pod koniec ubiegłego roku, udział rynku cyfrowego etykiet drukowanych i opakowań wzrośnie z 4,4% pod względem wartości w 2020 roku (18,5 miliarda dolarów) do 7,2% (35,9 miliarda dolarów) w 2026 roku. rok był w etykietach. Ale Smithers spodziewa się, że najszybszy wzrost w 2026 r. będzie dotyczył tektury falistej i kartonów składanych. Wykazujące również niezwykłe oznaki wzrostu, oparte na niektórych bardzo innowacyjnych technologiach, to cyfrowe wykończenie i druk cyfrowy direct-to-shape. Ten raport zaczyna się od drukowanie bezpośrednio na kształt.

   Przeczytaj raport Smithersa tutaj .

„Za grosz, za funta” – to stare powiedzenie, które zostało przetestowane przez kanadyjskiego drukarza puszek Solucan . W 2019 r. firma jako pierwsza w pełni wykorzystała innowacyjną technologię druku cyfrowego na puszkach Cyclone firmy Tonejet na 12-ozowych puszkach aluminiowych. Zaledwie dwa lata później firma zamówiła drugą kompletną linię do obsługi i drukowania puszek, ale tym razem z Cyclone C4+, który wykorzystuje dłuższy wariant głowicy drukującej Tonejet, aby umożliwić drukowanie puszek o pojemności 16 uncji. C4+ ma również ulepszony interfejs użytkownika, uproszczone uzupełnianie atramentu i aktywną, adaptowalną obsługę puszek, aby umożliwić szybkie przełączanie między różnymi rozmiarami puszek.

   Obejrzyj film o instalacji Tonejet.

Niewielu jest bardziej zaskoczonych pojawieniem się tego drugiego cyfrowego systemu drukowania na puszkach niż Solucan PresidentW firmie Hart Print puszki wchodzą od góry do 16-stanowiskowego systemu druku rotacyjnego.
W firmie Hart Print puszki wchodzą od góry do 16-stanowiskowego systemu druku rotacyjnego.
i współzałożyciel Sebastien Baril. „Pomysł polegał na tym, aby zacząć od linii zdolnej do drukowania puszek 12-uncjowych, a następnie wymienić ją, gdy Tonejet opracował głowicę drukującą zdolną do drukowania puszek 16-uncjowych”, mówi Baril. „Pomyśleliśmy, że możemy wydrukować nawet 500 000 12-uncjowych puszek, czekając na dostępność dłuższej głowicy drukującej. Ale popyt na puszki 12-uncjowe jest tak duży, że w oryginalnym systemie wydrukowaliśmy ponad sześć milionów puszek. Wkrótce stało się jasne, że musimy dodać drugą linię, zamiast wymieniać jedną drukarkę na drugą”.

Browary rzemieślnicze, cydrownie i inne osoby, które mają trudności ze spełnieniem minimalnych ilości zamówień typowych dla konwencjonalnych dostawców puszek, szybko skorzystały z możliwości druku cyfrowego Solucan. Podobnie jak wszystkie technologie druku cyfrowego, system cyfrowy Tonejet eliminuje klisze drukarskie, narządy, zmiany atramentu i inne koszty konfiguracji. Każdy obraz do wydrukowania na pojemniku może różnić się od poprzedniego, ponieważ zadania są przesyłane za pomocą cyfrowego menedżera zadań Cyclone.

Tutaj pokazano jeden przykład żywego nadruku, jaki Hart jest w stanie wyprodukować.
Tutaj pokazano jeden przykład żywego nadruku, jaki Hart jest w stanie wyprodukować.
Według kierownika sprzedaży Tonejet, Marvina Foremana, systemy druku cyfrowego Tonejet wykorzystują technologię druku elektrostatycznego „drop-on-demand”. „Łączy nowatorską architekturę głowic drukujących z zastrzeżonymi formułami atramentu” — mówi Foreman. „Mamy naładowaną cząsteczkę pigmentu zawieszoną w płynnym nośniku. Pigment jest wyrzucany z końcówek wyrzutnika i podczas tego procesu płyn nośny odparowuje, tak że na podłożu pozostaje tylko pigment. Następnie wiążemy pigment z podłożem za pomocą lakieru do nadruku, który jest tym samym lakierem do nadruku, który jest powszechnie stosowany w branży produkcji puszek aluminiowych”.

Ta elektrostatyczna technologia druku drop-on-demand zapewnia rozdzielczość 600 dpi w skali szarości CMYK przy prędkości 60 puszek/min. Zapytany o więcej szczegółów na temat końcówek wyrzutnika, Foreman odpowiada w ten sposób. „To czterokolorowy proces CMYK, więc dla każdego koloru jest jedna głowica drukująca. Wyobraź sobie serię grzebieni do włosów zamontowanych w głowicy drukującej. Pigment jest wyrzucany z końcówek „zębów” grzebienia, których jest około 150 w każdej głowicy drukującej. Przykładamy napięcie impulsowe, które reguluje, jak długo każdy wyrzutnik będzie wystrzeliwany, iw ten sposób pigment zawieszony w płynie nośnym jest wyrzucany na podłoże. Ale płyn nośny odparowuje w ułamkach sekundy, dlatego jedyne, co pozostaje na podłożu, to pigment”.

Dobrym przykładem puszek o pojemności 16 uncji, które Solucan drukuje na nowym Cyclone C4+, jest puszka Whitehead Brewing pokazana na sąsiedniej stronie. Chociaż C4+ może być używany do drukowania puszek 12- lub 16-uncjowych, Baril twierdzi, że prawdopodobnie C4+ będzie przeznaczony do puszek 16-uncjowych, ponieważ ten rozmiar w Kanadzie, przynajmniej na rynku piwa, jest znacznie bardziej popularny niż 12 uncji.

W dalszej części tego artykułu znajduje się dyskusja na temat klienta Solucan, który korzysta z cyfrowego druku na puszce w kategorii produktów, która w ogóle nie jest piwem, cydrem ani płynem.

Gdzie indziej w Kanadzie
Podczas gdy Solucan podpiął swój wózek do technologii brytyjskiej — Tonejet jest spółką zależną brytyjskiego TTP, który ma 30-letnią historię rozwoju technologii druku atramentowego dla niektórych wiodących światowych producentów OEM — kanadyjski Hart Print zwrócił się do Niemiec i Hinterkopf w sprawie bezpośredniego cyfrowe drukarki kształtowe.Rezygnując z folii plastikowej jako środka zabezpieczającego ładunki paletowe z zadrukowanymi puszkami, Hart zamiast tego używa dwuściennych tektur falistych i taśm.
Rezygnując z folii plastikowej jako środka zabezpieczającego ładunki paletowe z zadrukowanymi puszkami, Hart zamiast tego używa dwuściennych tektur falistych i taśm.

„Między innymi lubimy mieć możliwość nadruku na szyjce puszki”, mówi współzałożycielka, Stephanie Hart. „Podoba nam się również możliwość drukowania w różnych formatach w puszkach. Kiedy po raz pierwszy zetknęliśmy się z Hinterkopf, okazało się, że są bardziej skupieni na puszkach aerozolowych wykorzystywanych w kosmetyce. Pojechaliśmy więc do Niemiec i zapytaliśmy o drukowanie puszek po napojach, a odpowiedź brzmiała tak. Od tego momentu czuliśmy, że Hinterkopf jest dla nas technologią. Jako firma drugiego pokolenia mieli historię, która sprawiła, że ​​chcieliśmy na nich postawić. I to się opłaciło”. Koniecznie przeczytaj o dość niezwykłej historii Hart Print – nie wspominając o konsekwencjach niedawnego przejęcia firmy przez Ardagh Metal Packaging.

Hinterkopf Model D240.2 to precyzyjna rotacyjna maszyna indeksująca wyposażona w 16 stacji dwutrzpieniowych. Sześć z nich to stacje druku, w tym cztery do typowego CMYK plus stacja biała i stacja lakiernicza. Każda z tych stacji druku zawiera własny utwardzacz UV. Na końcu znajduje się system kontroli kamer, który wykryje i wyrzuci każdą puszkę, która jest niezgodna ze specyfikacją. Jest to więc wbudowana kontrola jakości. Tuż przed rozładowaniem puszki znajduje się końcowa stacja utwardzania UV. Następnie puszki są paletyzowane na systemie firmy Ska Fabricating . Firma ta dostarczyła również depaletyzator i przenośniki do obsługi puszek, które delikatnie pojedynczo układają puszki ze strumienia masowego i podają je do drukarki.

Niektóre z 16 stacji drukarki są przeznaczone do czyszczenia powierzchni puszki, na której zazwyczaj znajdują się niektóre smary, które są istotną częścią procesu przewężania. „Nie mogę mówić zbyt szczegółowo o tej części systemu Hinterkopf, chociaż przyznaję, że czyszczenie i przygotowanie powierzchni puszki jest szczególnym wyzwaniem dla każdego, kto myśli o wejściu w tę przestrzeń”, mówi Paradis. „Nie kupujesz po prostu drukarki i zaczynasz przez nią wysyłać puszki”.

Stosowane są specjalne atramenty utwardzane promieniami UV firm Hinterkopf i Tritron , natomiast głowice drukujące określone przez firmę Hinterkopf pochodzą od nieznanego z nazwy japońskiego dostawcy.

„Część głowicy drukującej w tej przestrzeni druku cyfrowego direct-to-shape jest stale eksplorowana i poddawana ponownej ocenie” — mówi jeden z dyrektorów generalnych i współzałożyciel JP Paradise. „Ponieważ to właśnie decyduje o szybkości, z jaką jesteś w stanie działać. Na obu naszych drukarkach pracujemy z szybkością od 90 do 94 puszek na minutę. Obsługujemy zarówno eleganckie, jak i standardowe formaty. Wszechstronność drukarki Hinterkopf to kolejny z jej wielkich atutów. Na tym samym trzpieniu możemy wydrukować standardową 12-ozową, 12-ozową gładką, 8,4-ozową gładką lub 16-uncjową puszkę. Nie robimy jeszcze Craclera ze względu na jego nieco większą średnicę, ale planujemy w pewnym momencie wprowadzić puszki o pojemności 19,2 uncji. To rynek, na który naprawdę chcielibyśmy wejść ze względu na rozmiar płótna, z którym trzeba pracować. Możesz zrobić naprawdę fajną sztukę.”Pokazano tutaj jednostkę drukującą Delta SPC-130 zainstalowaną niedawno w The Royal Group.
Pokazano tutaj jednostkę drukującą Delta SPC-130 zainstalowaną niedawno w The Royal Group.

Pytany o rozdzielczość druku, Paradis mówi, że zależy to w dużej mierze od tego, czego chce klient. „Hinterkopf ma wiele ustawień. W rzeczywistości możesz pracować z rozdzielczością do 1200 dpi. Pamiętaj jednak, że rozdzielczość druku i szybkość są ze sobą powiązane. Uważamy, że naszym najlepszym punktem pod względem tego, czego oczekują klienci, jest 700 dpi”.

Ostatnią obserwacją dotyczącą Hart Print jest to, że na paletach wypełnionych zadrukowanymi puszkami stosuje się dwuścienne arkusze tektury falistej oraz taśmy zamiast plastikowej folii stretch. Operator wyciąga ze stosu dwa arkusze w kształcie litery V i owija nimi wypełnioną paletę, a następnie używa półautomatycznego systemu spinania do spinania ładunku w ładne, ciasne urządzenie. Mówi Paradis: „Byłoby trochę hipokryzją z naszej strony, gdybyśmy tak dużo mówili o produkcji puszek aluminiowych, które w znacznym stopniu nadają się do recyklingu ze względu na brak papierowych lub plastikowych elementów etykiet, a następnie wysyłamy palety zamknięte w folii z tworzywa sztucznego”. Klienci mogą nawet zwrócić arkusze Hartowi do ponownego wykorzystania, zauważa.

Do tektury falistej
Działająca w 17 lokalizacjach z siedzibą w Montgomeryville w stanie Pensylwania, The Royal Group (TRG) należy do największych niezależnych dostawców tektury falistej w kraju. W ubiegłym roku kierownictwo dodało do swojej oferty możliwości druku cyfrowego, instalując jednoprzebiegową maszynę arkuszową do tektury falistej Delta SPC 130 firmy Koenig & Bauer Durst .

„Ocenialiśmy platformy technologii cyfrowych od jakiegoś czasu, ponieważ zdecydowaliśmy, kiedy naprawdę chcemy wskoczyć obiema nogami”, wyjaśnia prezes TRG Kevin Miller. „Kiedy ocenialiśmy, czego oczekujemy od cyfrowej platformy technologicznej, wiedzieliśmy, że potrzebujemy szybkiej automatyzacji. Zależało nam również na zrównoważonym rozwiązaniu. Potrzebowaliśmy firmy, która nie tylko skupiałaby się na obecnej platformie, ale byłaby równie świadoma ciągłego doskonalenia tej platformy w przyszłości”.Beam 2C to cyfrowy system, który fałduje, a następnie wykorzystuje lasery o dużej mocy do przetwarzania do 4000 arkuszy na godzinę.
Beam 2C to cyfrowy system, który fałduje, a następnie wykorzystuje lasery o dużej mocy do przetwarzania do 4000 arkuszy na godzinę.

Delta SPC 130 FlexLine Automatic łączy dobrze zaprojektowaną konstrukcję mechaniczną z łatwo dostępnymi podzespołami i wybranymi komponentami, aby zagwarantować trwałą jakość, wysoką wydajność i niezawodność, mówi Koenig & Bauer Durst. Może zarządzać małymi formatami od 500 x 600 mm do bardzo dużych formatów o maksymalnych wymiarach 1300 x 2100 (opcjonalnie 1300 x 2800 mm) i drukuje do maksymalnej grubości arkusza 12 mm farbami wodnymi, bezpiecznymi dla żywności. Atramentowe głowice drukujące DIMATIX Samba® G5L firmy FUJIFILM to najnowsza generacja w rodzinie głowic drukujących Samba, a atramenty są suszone za pomocą sekcji suszenia na podczerwień i termicznego. Maszyna Delta SPC130 FlexLine zawiera podajnik, sześciokolorowy druk jednoprzebiegowy, sekcję chłodzenia i układarkę.

Miller podkreśla, że ​​przed wyborem maszyny przeprowadzono wywiady z kluczowymi klientami na temat tego, czego będą szukać w technologii druku cyfrowego. „Jedną rzeczą, która wróciła głośno i wyraźnie”, mówi, „jest to, że musieliśmy skorzystać z technologii atramentu wodnego. Zrównoważony rozwój jest coraz ważniejszy w naszej branży i jesteśmy bardzo w niego zaangażowani. Tak więc ta prasa ładnie pasowała do naszej filozofii. Nie wspominając już o tym, że pozwala nam to oferować opakowania z certyfikatem jakości spożywczej, których poszukują nasi klienci”.

Prasa musiała również zapewnić automatyzację, wydajność i jakość druku. Sprawdź, sprawdź, sprawdź, mówi Miller. „Możemy wyprodukować od 15 do 20 tysięcy arkuszy dziennie z niesamowitą jakością druku”, dodaje.

Ponieważ nie trzeba się martwić o płyty drukarskie, płynny przepływ pracy to kolejny wynik, który zespół TRG bardzo docenia. „Dzięki temu możemy dać klientowi więcej czasu na zrobienie tego, co chce zrobić na początku projektu”, mówi Jude Cohen, wiceprezes TRG Retail. „Mogą wprowadzać poprawki w zasadzie w locie. Nie ma konwencjonalnej metody drukowania, która by nam na to pozwoliła”.

Zapytany, czy istnieje jakakolwiek liczba odcinana, w której konwencjonalne technologie drukowania, takie jak offset lub flekso, mają sens ze względu na liczbę drukowanych arkuszy, Miller odpowiada, że ​​jest to około 20 000 arkuszy. Ale to może się znacznie różnić w zależności od charakteru sztuki, rozmiaru arkusza, celów klienta i wielu innych zmiennych. „Najważniejsze” – dodaje – „jesteśmy teraz w stanie dopasować naszego klienta do właściwego nośnika druku, bez względu na jego potrzeby. Prasa cyfrowa była ostatnim ważnym elementem tej układanki i jesteśmy bardzo szczęśliwi, że ją mamy”.

Leave a Reply